با آنالیز داده های جمع آوری شده از گوگل آنالایتیکز و سایر برنامه ها و نیز بررسی ایمیل مارکتینگ و بازخوردهای مختلف، میتوان موثربودن یک تبلیغ و یا علاقه مندی مخاطبین به یک محصول را بررسی و بازاریابی موثرتری را برای برند انجام داد.
آنالیز اطلاعات در یک نگاه کلی، یعنی بررسی بازخوردها، کلیک ها و آماری که از طریق وب سایت و برنامه های دیگر امکان پذیر است. هرچند سئوسازی سایت، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات کلیکی مهم هستند، اما اینکه هر کدام از این تبلیغات چه نتیجه مثبتی برای یک برند داشته اند، مهم تر است. زمانی که سئوی سایت تقویت میشود و وب سایت کارفرما در گوگل رنک میگیرد، باید بررسی کرد که کاربران از چه طریق وارد سایت شده اند. باید بخاطر داشت که تبلیغات زمانی موثر تر هستند که نتیجه اعمال آنها هم بررسی شود. در یک برنامه تبلیغاتی و برندینگ صحیح، تمام رویدادهای تبلیغی بررسی و آنالیز میشوند. از آمار این فعالیت که بیشتر به وسیله گوگل آنالیتیکس بدست آمده میتوان فهمید که کدامیک از تبلیغات موثر بوده و کدامیک نیاز به اصلاح دارد.
جمع آوری داده ها جهت بررسی، گاه راحت و گاه به سختی بدست میآید. راهکارهای مختلفی برای جمع آوری اطلاعات جهت رشد بازاریابی وجود دارد. نصب برنامه های لازم توسط تیم راک د مارکت برای بررسی اینکه آیا یک ایمیل مارکتینگ چقدر نرخ بازگشایی در ایمیل داشته و یا بررسی گوگل آنالیتیکس سایت به جهت اینکه چه کلمات کلیدی برای ورود به سایت بیشتر مورد نظر مخاطبین بوده و یا اینکه کاربران از چه سایتهایی بیشتر به سایت کارفرما وارد شده اند. آنالیز اطلاعات گاهن در بازاریابی و رشد برندینگ و فروش یک محصول نقش دارد و گاهی یک شرکت از آنالیز اطلاعات انجام شده بصورت اینفوگرافی و آمار ترسیمی در خروجی بروشور و کاتالوگهای خود استفاده میکند. اینفوگرافی روشی بسیار جذاب و بصری است برای ارایه اطلاعات آماری بصورت نمودار، شکل و تصاویر گرافیکی که بازخورد بسیار مناسبی در میان مخاطبین داشته و فهم یک موضوع آماری را بسیار ساده تر میکند.
خدمات ما در زمینه آنالیز اطلاعات
نصب نرم افزارهای لازم بروی سایت جهت ارایه اطلاعات آماری | بررسی بازخوردها و نرخ بازشدگی ایمیل در ایمیل مارکتینگ |
استفاده از گوگل آنالیتیکس جهت بررسی ورود کاربران به سایت | بررسی کلیدواژه های مرتبط با سایت کارفرما و تقویت آنها |
خروجی اطلاعات آنالیز شده بصورت آمار و فایل های پی دی اف | تعریف آنالیز اطلاعات بصورت اینفوگرافی و یا فایلهای گرافیکی |
ارایه اطلاعات بصورت اینفوگرافی جهت کاربرد در کاتالوگ | بررسی نقاط قوت آنالیز اطلاعات جهت تعریف برنامه بازاریابی |
ارایه اطلاعات آماری از محصولات پربازدید در سایت | تعریف برنامه بازاریابی و فروش بر اساس آنالیز اطلاعات |